söndag 3 mars 2013

Rättsäkert och Effektivt Verkställighetsarbete

Det ska väl till att en ska bli tillräckligt förbannad för att en ska börja skriva igen.

Reva då alltså.

Men andra har skrivit det så mycket bättre. Exempelvis här.

När man trodde att förtroende för regering och polis inte kunde bli så mycket mindre så kommer detta. Vad lever vi i för jävla samhälle? Och även om det är lagstiftarna som har det yttersta ansvaret så har varje människa ett eget ansvar. Vare sig man är polis eller ej. Vart går gränsen för när man slutar följa order? Vart säger JAG som MÄNNISKA att NEJ, detta ställer jag inte upp på.

Landgränser är politik. De finns inte på riktigt. Jag hade tur att födas här, men jag har fan inte större rätt att vara här än någon annan. Jag har liksom inte företräde.     


Inga kommentarer: